Citation:
Envoyé par siwa
Help à tous,
Qu'en pensez-vous?
J'ai plusieurs avis sur ce trek que je veux acheter ce printemps
Qui en a fait l'essai et l'a roulé au moins 5k
Salute:
|
Il n'y a pas grand monde qui on rouler 5000 km (5k) sur un 6.9 2010 , pas ici au Québec . Ceci dit pour avoir rouler un 6.9 2009 mis apart les 100 ou 120 gr de différence c'est comme un serie 5 en plus équipé Trek le voulais comme ca . J'aime beaucoup le Madone. cadre confortable ,rigide oui oui rigide et confortable et juste assez nerveux pour moi un simple terrestre . Si c'est pour un 6.9 2010 que tu reguarde on le dit plus leger et rigide ...de toute facon on dit ca a toutes les années.
Je rajoute ceci ca décris bien le Madone des série 5 et 6 (2009-2010)
"The Madone 6 Series isn't necessarily 'better' than its predecessor – just different. We've come to love this new Madone about as much as the old one"
*
Bikeradar Review
*
Manufacturers description
*
User reviews
4 of 5 stars
By James Huang, technical editor
Trek's latest Madone addresses some of the criticisms hurled at the previous version – namely that while it was a superb handler, very comfortable and reasonably rigid, it wasn't quite stiff enough for hardcore racing duties, especially under bigger and stronger riders or in particularly violent events like criteriums.
The 2010 bike is edgier, more eager in its motions and lighter, but loses out to its predecessor in terms of smoothness, liveliness and character. Left with the choice between old Madone and new, it's hard to decide. Conveniently, though, none of us actually has to make that decision.
Trek are retaining the previous version as the 5 Series, so feel free to pick your poison – they're equally tasty but with different flavours to suit your palette. Unless you have to have more brand cachet or something more unique, it's hard to go wrong with either one. There's a reason why these things are so popular and it's not just because a certain Mr Armstrong rides one.
Trek Madone 6 Series (Shimano Ultegra 6700) Review - BikeRadar